مقالات درمان

بهترین روش جراحی لیپوساکشن (عوارض+مزایا+مراقبت ها+قیمت)

ابتدا لازم است بدانیم جراحی لیپوساکشن یک روش پر طرفدار در زمینه زیبایی‌ شناسی است که به منظور حذف چربی‌های اضافی از بخش‌های مختلف بدن برای بهبود فرم و اندازه بکار می‌رود. اغلب افرادی که با دشواری تلاش می‌کنند تا چربی‌های سرکش را فقط از طریق رژیم غذایی و ورزش حذف کنند، به دنبال انجام این روش هستند. اما دستگاه رنوویون به ادعای شرکت تولید کننده اش انقلابی است در صنعت پزشکی که هر اندامی را به پیکره ای تراشیده شده تبدیل می کند که در ادامه با این دستگاه بیشتر آشنا می شویم.

بطور واضح باید گفت دستگاه رنوویون در ساکشن چربی هیچ نقشی نداشته و تنها فقط با تاثیر بر روی فیبرهای کلاژن و کانتور بدن و سفت کردن پوستی که در اثر تخلیه چربی قوام خود را از دست داده، نتایجی فراتر از خواسته ها عرضه کرده است، در این مقاله سعی بر این است مطالبی گفته شود تا دوستانی که قصد انجام جراحی زیبایی دارند حتی الامکان از دانش حداقلی برخوردار بوده و با آگاهی از آنچه انتظار دارند، در این زمینه اقدام نمایند.

فهرست مطالب

مقاله مرتبط: همه چبز درباره لیزر واریس

لیپوماتیک یک روش جدید برای کاهش چاقی موضعی است که با استفاده از تکنولوژی لیپوساکشن انجام می‌شود. این روش از انرژی لیزری، اولتراسونیک یا روش‌های دیگر برای شکستن و جذب چربی‌های موجود در مناطق مخصوصی از بدن استفاده می‌کند. برخلاف روش‌های سنتی جراحی لیپوساکشن، که نیاز به برش‌های بزرگ دارند، لیپوماتیک از سری دقیق‌تری برای شکستن چربی‌ها استفاده می‌کند که موجب کاهش خطرات و عوارض مرتبط با جراحی می‌شود.

بیشتر بدانید: لیپوساکشن و سلولیت

Renuvion یک دستگاه پیشرفته است که پوست شل را بدون نیاز به جراحی گسترده، زمان استراحت طولانی و اسکارهای جراحی بزرگ سفت و شاداب می کند. این ترمیم دقیق منحصر به فرد است زیرا این دستگاه می تواند گرمای کنترل شده ای را برای هدف قرار دادن مناطق خاصی برای سفت شدن پوست اعمال کند.

دستگاه رنوویون

فناوری Renuvion از گاز هلیوم و انرژی فرکانس رادیویی برای تولید پلاسمای هلیوم سرد استفاده می کند. پزشک از طریق یک برش کوچک از یک هندپیس مخصوص برای اعمال انرژی پلاسما به سطح زیرین پوست استفاده می کند همزمان گاز هلیوم برای ایجاد جریان انرژی (پلاسما) آزاد می شود. این انرژی، گرمای کافی را برای انقباض پوست تولید می کند و در عین حال گاز هلیوم ناحیه درمان را خنک می کند در نتیجه گاز یونیزه شده تولید کلاژن را تحریک کرده و این ترکیب انرژی، بافت های زیر پوست را منقبض می کند که باعث سفت و جمع شدن آن می شود.

در مورد این مطلب نیز بخوانید: 0 تا 100 کلینیک وایس را بدانید

دقت بالا و کاهش ریسک که به جراحان اجازه می‌دهد طی جراحی لیپوساکشن، به طور دقیق و متمرکز به مناطق مشخصی دسترسی داشته باشند. همچنین ایمنی بیشتر، نتایج ثابت و ماندگارتر، حداقل اسکار و نتایج طولانی مدت را می توان از مزایای دستگاه رنوویون برشمرد.

این دستگاه، انرژی رادیوفرکانس (RF) را به نواحی مورد جراحی اعمال می‌کند. با افزایش دما، سلولهای پوستی تحریک شده و باعث افزایش تولید کلاژن شده و فرآیند تولید کلاژن و الاستین در آنها تقویت می‌شود که به همین دلیل پوست به طور قابل ملاحظه‌ای سفت‌تر و جوان‌تر می‌شود و علائم شلی و پیری کاهش می‌یابد.

رنووویون و جوانسازی پوست صورت
در این تصویر، کشیدگی پوست اطراف لب و گردن به وضوح نمایان است

لیپوساکشن Hi-Def یا به اختصار HD، یک فرآیند پیشرفته از جراحی لیپوساکشن است که به منظور ایجاد تحولات دقیق‌تر در ساختار بدن استفاده می‌شود. در این روش، جراح لیپوساکشن با استفاده از تکنیک‌های ویژه و دقیق، چربی‌های موجود در مناطق مختلف بدن را به طور دقیق تر و با دقت بیشتری حذف می‌کند. هدف از لیپوساکشن Hi-Def تفکیک واضح‌تر بین ماهیت‌های مختلف بدن مانند عضلات و کوچکترین جزئیات بدن می باشد به‌طوری‌ که تناسب و شکل بدن به شکل زیباتر و تعریف‌ شده‌تر نمایان می‌شود و ظاهری ورزشی تر ایجاد کند.

ترکیب رنوویون (Renuvion) یا جی‌پلاسما (J-Plasma) با لیپوساکشن، یک روش پیشرفته و موثر برای کاهش چاقی موضعی است. در این روش، ابتدا با طی جراحی لیپوساکشن چربی‌های موجود در منطقه مورد نظر از بدن جدا می شود سپس جی پلاسما Renuvion از طریق یک کانولا کوچک که از طریق همان برش هایی که برای لیپوساکشن استفاده می شود وارد می شود. انرژی پلاسما سطح زیرین پوست را گرم می کند و باعث انقباض و سفت شدن آن می شود. این ترکیب می تواند به ویژه برای افرادی که شلی خفیف تا متوسط ​​پوست دارند و می خواهند حذف چربی اضافی و سفت شدن پوست را در یک جسه درمان کنند موثر باشد.

بیشتر بدانید: روشهای نوین جراحی واریس را بدانید

پس از انجام جراحی لیپو ساکشن، برخی از بیماران ممکن است احساس درد، تورم و کبودی ملایمی داشته باشند که معمولاً در عرض چند روز برطرف می‌شود. بیماران بهتر است لباس‌های فشرده یا به اصطلاح گن مخصوص لیپو را برای حمایت از فرآیند بهبودی و بهبود نتایج استفاده کنند.

کبودی، تورم، بی حسی، درد و ناراحتی، جای زخم، توده ها و برجستگی ها، سروما و حالت تهوع از عوارض رایج جراحی لیپوساکشن می باشد که معمولا علایمی مانند کبودی، درد، سروما و تورم موقتی هستند، اما برخی دیگر ممکن است بیش از شش ماه باقی بمانند. عفونت مزمن، آسیب به اندام ها، لخته شدن خون، تغییر رنگ پوست، بی حسی قسمت عمل شده و آسیب به عروق و اعصاب نمونه هایی از عوارض طولانی مدت لیپوساکشن هستند.

عوارض لیپوساکشن

آسیب به ساختارهای عمیق تر مانند اعصاب، ریه ها و اندام های شکمی، رگ های خونی، ماهیچه ها، و عوارض قلبی -ریوی می تواند از عوارض خطرناک جراحی لیپوساکشن باشد که البته انتخاب درست پزشک نقش بسیار ارزنده ای در پیشگیری از این عوارض خواهد داشت.


آیا جراحی لیپو با رنوویون برای همه مناسب است؟

اگرچه جراحی لیپو با رنوویون به طور کلی ایمن است، اما ممکن است برای افرادی با برخی از شرایط پزشکی یا انتظارات غیر واقع‌ گرایانه، مناسب نباشد. باید در نظر داشته باشند که این جراحی تنها برای ارتقاء کیفیت پوست می باشد و نمی‌تواند به تنهایی باعث کاهش حجم چربی در بدن شود. در نهایت، مشاوره با یک جراح ماهر ضروری است و تصمیم در مورد انجام این جراحی باید با مشورت پزشک و تحت نظر وی گرفته شود.


آیا نتایج جراحی لیپو با رنوویون ماندگاراست؟

از آنجا که J-Plasma رنوویون باعث قوام پوست شده و در جوانسازی پوست نقش بسزایی دارد، می شود آن را به عنوان عمل دائمی دانست اما با افزایش سن و با گذشت زمان، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد، به همین دلیل ممکن است افرادی که دارای نوسانات وزن متوسط هستند و شلی مکرر پوست را تجربه می کنند تمایل داشته باشند درمان با جی پلاسما را تکرار کنند.


آیا می‌توانم به طور موقت از رنوویون برای کاهش وزن استفاده کنم؟

خیر، رنوویون تکنولوژی پیشرفته ای برای بهبود قوام پوست و رفع شلی آن است و برای کاهش وزن باید از روشهای مکمل مثل رژیم غذایی، ورزش و جراحی های لاغری استفاده شود.


چقدر طول می‌کشد تا نتایج قابل مشاهده پس از جراحی لیپو با رنوویون ظاهر شود؟

بعد از جراحی لیپو با رنوویون، نتایج به عوامل مختلفی از جمله میزان چربی برداشته شده و روش انجام جراحی بستگی دارد. اغلب بیماران در طی چند هفته تا چند ماه پس از جراحی تغییرات قابل توجهی را مشاهده می‌کنند. اما برای دیدن نتایج نهایی و کامل، ممکن است چند ماه نیاز باشد.


آیا این روش برای افرادی با پوست حساس یا مشکلات پوستی مناسب است؟

برخی افراد ممکن است دارای حساسیت‌های پوستی خاصی باشند که می‌تواند بر توانایی پوست برای بهبودی پس از جراحی لیپو با رنوویون تأثیر بگذارد. قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این روش، بهتر است با پزشک خود مشاوره کنید.


آیا عوارض دائمی پس از جراحی لیپو با رنوویون وجود دارد؟

عوارض دائمی پس از جراحی لیپو با رنوویون نادر است، اما ممکن است برخی از عوارض موقت مانند تورم موقت، کبودی، یا عفونت در دوران بهبودی رخ دهد. این عوارض معمولاً با گذر زمان برطرف می شوند.


آیا نیاز به دوره‌های تکراری از جراحی لیپو با رنوویون وجود دارد؟

برای بسیاری از بیماران، یک جلسه از جراحی لیپو با رنوویون برای کسب نتایج مطلوب کافی است. با این حال، برخی از افراد ممکن است نیاز به جلسات تکراری داشته باشند تا به نتایج مطلوب برسند، اما این بستگی به میزان شلی پوست و هدف از جراحی دارد.


نتایج Renuvion چقدر ماندگار است؟

نتایج Renuvion طولانی مدت در نظر گرفته می شود. اثرات سفت کننده پوست می تواند تا 6 تا 9 ماه پس از عمل با افزایش تولید کلاژن بهبود یابد و نتایج به طور بالقوه برای چندین سال باقی بماند.


دوره نقاهت جراحی لیپوساکشن چقدر است؟

از آنجا که این روش نسبت به جراحی های بزرگتر کمتر تهاجمی است، بهبودی پس از آن سریع تر بوده و خطر عوارض کاهش می یابد. در ایالات متحده امریکا از جی پلاسما (با نام تجاری رنوویون) به عنوان بخشی از فرآیند جراحی لیپوساکشن استفاده می شود تا بتوان در زمان کمتر به حالت عادی دست پیدا کرد و انجام کارهای معمول از سر گرفته شود.


مراقبتهای بعد از جراحی لیپوساکشن

استراحت: پس از عمل لیپوساکشن، به توصیه پزشک دو هفته اول باید استراحت کافی داشته باشید.
استفاده از لباس فشرده: بعد از عمل، استفاده از لباس فشرده (کرست) برای کمک به کاهش ورم و حفظ فرم بسیار مفید است و پیشنهاد می شود تا 2 ماه از گن مخصوص استفاده شود.
داروها: ممکن است پزشک شما داروهای ضد التهاب برای کاهش ورم و درد و همچنین آنتی بیوتیک جهت عدم بروز عفونت تجویز کند.
رژیم غذایی: رژیم غذایی پس از جراحی بسیار حائز اهمیت است، مصرف مایعات بیشتر، سبزیجات و مصرف غذاهای سبک و غنی از مواد مغذی به شدت توصیه می شود.


هزینه جراحی لیپوساکشن

هزینه جراحی بسته به هدف شما از این عمل، کلینیک یا بیمارستان محل جراحی و سایر خدمات متفاوت است.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا